Gondtalan élet időskorban. 5. rész. Sportolj!


Ne gondold azt, hogy a megöregedés automatikusan azt jelenti, hogy már soha többé nem fogod jól érezni magad! Bár nem minden betegség vagy fájdalom kerülhető el, az öregedéssel járó fizikai kihívások közül sok legyőzhető vagy drasztikusan enyhíthető testgyakorlással, helyes étkezéssel és azzal, ha odafigyelsz magadra.

Soha nem késő elkezdeni! Nem számít, hány éves vagy, illetve hogy a múltban mennyire egészségtelenül éltél. Azok, akik az élet későbbi szakaszában kezdik el a testmozgást, gyakran nagyobb fizikai és szellemi javulást mutatnak, mint a fiatalabbak – mert nekik nem voltak sportsérülések.

Egy nemrég elvégzett svéd tanulmány megállapította, hogy az a testedzés az elsőszámú dolog, amellyel meghosszabbíthatjuk életünket – még akkor is, ha az edzéseket csak idősebb korban kezdjük el.

De nem csak arról van szó, hogy éveket adsz az életedhez, hanem azt is, hogy a testmozgás segít megőrizni erődet és mozgékonyságodat, növeli a vitalitást, javítja az alvást, lendületet ad a mentális egészségednek, sőt segíthet a krónikus fájdalom csökkentésében. A testmozgás az agyra is mély hatással lehet, segít megelőzni a memóriavesztést, a kognitív hanyatlást és a demenciát.