Last minute. Így erősítsd meg immunrendszeredet! 1. rész

Az immunrendszer a fehérvérsejtek, az antitestek, a fehérjék komplex hálózata és különböző szerveink bonyolult, egybefüggő szerkezete. A rendszer egyes részei korlátként működnek, megakadályozva a vírusok és baktériumok eljutását olyan szervekbe pl., mint az agyad, míg mások levadásszák és eltávolítják a betolakodókat a testedből. 

Néhány fontos fogalom, hogy megértsd az immunrendszer működését.

Kórokozók: Mikrobák, amelyek megfertőzhetik a testedet és betegségeket okozhatnak.

Antigének: A kórokozók felszínén található fehérjék.

Antitestek: Egészséges fehérjék, amelyek képesek felismerni és azt követően kötődni a specifikus antigénekhez. 

Amikor egy antitest felismeri a behatoló kórokozó antigénjét, szorosan odaköti magát hozzá. A csatlakozás után jelzőként működik, jelez az immunrendszer többi elemeinek, hogy támadják meg a betolakodót. 

Fontos tudni, hogy az erős immunrendszer önmagában nem akadályozza meg, hogy megfertőződj a COVID-19 vírussal! Ez egy újszerű kórokozó, vagyis azoknak, akik fertőzöttekké válnak nincsenek meglévő antitestjeik a védekezéshez. Ezért továbbra is elengedhetetlen a társadalmi távolságtartás, a helyes kézhigiéné és a köhögési illemtan betartása.

Addig kell feljavítanunk az immunrendszerünket, amíg egészségesek vagyunk, hogy legyen elég idő arra, hogy megismerje, és felvegye a harcot a betolakodó vírussal. Ha még most lépéseket teszel az immunrendszered javítása érdekében, az más egyéb gyakori betegségek, például megfázás vagy influenzavírusok elleni küzdelemben is segíthet.

További kutatásokra van szükség, de eddig az a tapasztalat, hogy a minőségi testmozgás, a táplálkozás, az érzelmi és pszichés jólét, valamint az életmód helyes megválasztása javítja immunrendszerünket.



Néhány tipp arra vonatkozóan, hogy miként erősítsd meg immunrendszeredet:

Sétálj élénken a ház körül, vagy napi 2-3 alkalommal felfelé és lefelé a lépcsőn 10-15 percig, de ha szeretsz táncolni az is alternatíva lehet.

Sétálj vagy kocogj a környékeden, tölts időt a természetben, menj kerékpározni, végezz kerti vagy udvari munkát, sportolj a családoddal! A szabadban való fizikai aktivitás az egyik legjobb módja az elme és a test egészségének megőrzésének. Maradj legalább 6 méterre másoktól, ne használd a játszótereket, és mosd meg a kezedet, amikor hazaérsz!

Figyelj oda arra, hogy semmilyen tevékenységet ne vigyél túlzásba! Csak addig végezd, amíg kellemes! Ha túlerőlteted magad, azzal éppen ellenkező hatást érsz el, mert lerombolod az immunrendszeredet.