Last minute. Így erősítsd meg immunrendszeredet! 2. rész

A minőségi alvás, a tápláló ételek fogyasztása és a stressz kezelése kifejezetten alkalmas lehet immunrendszerünk növelésére.


Az alvás az egyik legfontosabb tényező az optimális immunfunkció, a mentális és fizikai egészség, valamint az életminőség szempontjából. A szakirodalmak általában 24 órás időszakban 7 vagy több órányi alvást javasolnak a felnőtteknek, 8-10 órát a tizenéveseknek, 9-12 órát iskoláskorú gyerekeknek, 10-13 órát óvodásoknak és 11-14 órát kisgyermekek számára.


Stresszhelyzet és bizonytalanság esetén még fontosabbá válnak az olyan tevékenységek, amelyek segíthetnek a stressz kezelésében. Rendszeres testmozgással, egészséges étkezéssel vagy például relaxációval sokat tehetünk azért, hogy jobban aludjunk.

A kiegyensúlyozott táplálkozás javíthatja a fertőzésekkel szembeni ellenállást és az egészség megőrzését.

5 alapvető vitamin és ásványi anyag szükséges ahhoz, hogy megőrizzük egészségünket: 

A C-vitamin olyan antitestekkel rendelkezik, amelyek segítenek harcolni a baktériumok és a fertőzések ellen. Próbáljunk meg több narancsot, grapefruitot, brokkolit, epret, piros kaliforniai paprikát és paradicsomlét fogyasztani!



A D-vitamin a fertőzések leküzdésére, valamint az erős csontok fenntartására szolgál. Fogyasszunk lazacot, gombát, dúsított tejet, és gabonaféléket! 

Az A-vitamin segít az immunrendszer szabályozásában és védelmet nyújt a fertőzések ellen azáltal, hogy egészséges marad a szövet és a bőr. Az A-vitamin többek között az édesburgonyában, sárgarépában, sárgabarackban és spenótban található meg. 

Az E-vitamin egy másik nélkülözhetetlen antioxidáns, amelynek feladata a sejtek károsodásának megakadályozása. Fogyasszunk növényi eredetű ételeket, például a diót vagy mogyoróvajat, amelyek E-vitaminban gazdagok.

A cink antioxidánsként működik, és fokozza az anyagcserét, valamint segíti a sebek gyógyulását. Magas cinktartalmú ételek a hús, a kagyló, a hüvelyesek (pl. bab) és a magvak (pl. dió).